2012. gada 28. aug.

Iveta Dimzule-konkursam


Iveta Dimzule

Strazdi rudenī.
Melnas pērles
Kā paklājs.
Zib spārnu
Švīksti.
Spalgs svilpiens
Satrūkties liek.
Ceļš tāls tiem
Vēl priekšā,
Laiks drūmo,
Baltie palagi
Pamalē tūkst…
… spārni durs
Takas,
Pērles sauks 
    Traukties pret sauli
      Zied mana zeme. 
Baltas peonijas sirds,
Trausla sveces liesmiņa,
Balta debess acs,
Pīpenes brien rudzos.
Zaļo elpu uztic saknes
Kaijām spārnos nest.
Vālodze treļļus
Tamborē mežs.
Ziedošās pasaules vālos
Atmostas dvēseles rīts.
Pārslas sit plaukstas,
Izkūst un dzied:
„Ziedi! Ir laiks!”
***
Baltu tāšu drīksniņās
Sārtu zemeņogu sauja –
Dvēsele. Dzimtene.
Mana.
Miglas klāni pļavu gultās,
Dzērves sauciens rīta stundā,
Ogļu acis debess samtā –
Dvēsele. Dzimtene.
Mana.
Dubļu skrīnes ceļu plecs
Aklas sētas, raudošs krusts,
Skumja roka trīcot lūdz –
Dvēsele. Dzimtene.
Mana.
Līgo dziesmas liepu spārnos,
Zaļo egļu gājums svecēs,
Draudzīgs plecs, kad
Nomirst diena-
Dvēsele.
Dzimtene.
Mana.
 
***
Smaržīgu aveņu saujā,
Dīgstošās zāles nojausmā,
Dienvidvēja samtainās skavās
Paslēpju vaigu es savu.
Cels dienvidvējš mani
Pār liepu tumīgiem jumtiem;
Tur saule klāj takas,
Tur dvēseles dejo.
Šai skurbajā dejā
Rims mani soļi;
Par pumpuru tapšu
Lai plauktu vēl reizi.
***
Vakar satiku vēju –
Spriņģoja rudzos
Kā kazlēns!
Ar visām četrām
Debesīs tas skrēja,
Ar siltu dziesmu
Kutināja manu ausi.
Ar vēju kūleņoju
Rasas vizmas tīklos
Un smējos tā, ka
Vējam soļi sapinās.
Tas bija vakar.
Šodien..
Šodien nopļauts
Rudzu lauks.
 
P.s.Turpmāk vēl
 
 
 

1 komentārs:

vilanubibl.blogspot.com teica...

Es par Ivetas dzejoli "Vakar satiku vēju...".Ļoti pārliecinoši,dziļš zemteksts